Statusbericht

Locating you...

Pers en publicatie

Ledenmagazine van Bouwend Nederland | Special duurzaamheid | februari 2017

BouwendNL is het verenigingsmagazine van Bouwend Nederland. In het magazine is informatie tevinden over activiteiten van de vereniging, ontwikkelingen in de sector en onderwerpen die van belang zijn voor de bedrijfsvoering van de leden..  

Duurzaamheidsambities zijn er genoeg. Maar hoe zet je die mooie woorden om in concrete projecten? Die vertaalslag is noodzake­lijk. Maar tot voor kort zag en hoorden wij niet dat de markt op grote schaal om duurzaamheid vraagt, in grondwerk, weg­ en/of waterbouw. Onze infrabedrijven kunnen zich dus met duurzaamheid nog (te) beperkt onder­ scheiden. Terracaza.nl vindt u op pagina 10 van de special voor de GWW-sector (lees hier het hele artikel).

 

 

KPGM Real Estate Innovations | 9 januari 2017

Welke innovaties zullen het toekomstige vastgoedlandschap bepalen? In Real Estate Innovations (KPMG) vindt u een overzicht van de laatste ontwikkelingen en de startups die hierbij betrokken zijn. Terracaza.nl is erbij...  

De Circulaire Economie biedt kansen voor de Nederlandse economie en het milieu. Onderzoek van TNO voorziet 54.000 extra banen en 25% reductie van geïmporteerde grondstoffen. Daarnaast zijn er voordelen op het gebied van kennisontwikkeling, logistieke innovatie en ontwikkeling van nieuwe economische activiteiten. Kansen te over zou je zeggen, maar hoe ga je er mee aan de slag? Terracaza.nl vindt u op pagina 29 (lees hier het hele artikel).

 

 

Bouwend Nederland: Circulaire Economie | 26 februari 2016

Bouwend Nederland gaat voor een gezonde, veilige, betaalbare woning-, utiliteits- en grond- weg- en waterbouw met geringe impact op het milieu, waarbij economische, sociale en ecologische investeringen en eisen in balans zijn. 

Onderdeel hiervan is het (verder) reduceren van primair grondstofgebruik, het hergebruiken of recyclen van gebruikte materialen en het beperken van bouw- en sloopafval  (lees hier het hele artikel)

 

 

Artikel Vakblad afval: Online marktplaatsen in de slag met verspilling | 2 december 2015

Platforms voor het aanbieden van herbruikbare grondstoffen en materialen zijn aan een opmars bezig op internet. Allemaal lijken ze erop geënt markten transparanter te maken en de circulaire economie voort te stuwen. Maar hoe goed lopen deze marktplaatsen eigenlijk? 

Een partij kasseien om een oppervlak van 600 vierkante meter mee te bestraten, 10.000 kuub zand klasse wonen voor een ophoging, of 12.000 ton menggranulaat. Op de online marktplaats voor herbruikbare grondstoffen en materialen Terracaza kunnen bedrijven uit grond-, weg- en waterbouw sinds januari dit jaar dergelijke materialen en grondstoffen voor een mooie prijs op de kop tikken. De verspilling van materiaal in de gww-sector moet er flink door afnemen (lees hier het hele artikel).

 

 

Artikel over Terracaza door Bouwend Nederland (Helen Visser) | 26 januari 2015

Terracaza is een “marktplaats” voor de GWW markt en gelanceerd op 20 januari jl. De website   www.terracaza.nl  brengt sinds 20 januari jl. herbruikbare grondstoffen en materialen voor de grond-, weg- en waterbouw in Nederland in beeld. Dit ter bevordering van een efficiënt grondstofgebruik en een duurzame(re) bedrijfsvoering van infrabedrijven (lees hier het hele artikel).

 

 

 

 

Terracaza tweede plaats Cobouw Publieksprijs (Infratech Innovatieprijs) | 21 januari 2015

Rotterdam - De Drainbrick van Drainvast en de Drinkwater Kousrelining van Heijmans wonnen de Innovatieprijs van de vakbeurs InfraTech in de respectievelijke categorieën toegepaste en geplande innovatie. 

Met ruim achthonderd stemmen eindigden de massieve glasbol-wegdekreflectoren Lux van Van Wylick Wegdek-reflectoren BV, de website Terracaza voor vraag en aanbod van herbruikbare grondstoffen en materialen en het demonstratieproject Low Emission² Asphalt Pavement van BAM op respectievelijk de eerste, tweede en derde plaats. (lees hier het artikel van de Cobouw)

 
 

 

Wint Terracaza de Cobouwplublieksprijs (Infratech Innovatieprijs) | 12 december 2014

Volg TERRACAZA vanaf nu via linked-in, Facebook en Twitter. Terracaza neemt deel aan de Infratech innovatieprijs!  

Terracaza ziet grote kansen voor de GWW-sector en aanverwante sectoren met haar keteninformatiesysteem. Wij staan op de infratech 2015. Bent u ook zo enthousiast? Stuur dan een e-mail naar cobouwpublieksprijs@gmail.com en breng uw stem uit o.v.v. Terracaza, de online grondstoffenmarktplaats (nummer 38). Vanaf 20 januari 2015 zijn wij online en kunt u ons ook bereiken via www.terracaza.nl

 

Introductie Terracaza.nl in januari 2015 | 6 december 2014

Wist u dat de wereld binnenkort gaat veranderen?  Nee, wij hebben het nu niet over een komeet die rond de jaarwisseling zal neerkomen op onze planeet.

Ja, iets mooiers dan dat , 20 januari 2015 gaat ons product Terracaza.nl online en daar zijn wij verschrikkelijk trots op! Wij weten zeker dat, Terracaza, de wereld van vraag en aanbod van grond- en bouwstoffen totaal zal gaan veranderen.

Hoe? Dat gaan we nu nog niet vertellen. Wel geven wij u de komende weken een sneak preview in de positieve effecten van ons product op uw organisatie, onze leefomgeving en de meerwaarde voor uw klant!

Meerwaarde Terracaza:

  • Minimaliseren transport en tussendepots
  • Maximaal hergebruik van grondstoffen
  • Co2-reductie

 

Innovatieprijs Infratech 2015, Terracaza genomineerd! | 26 november 2014

Poster Infratech innovatieprijs 2015 | TerracazaElke editie roept InfraTech, iedereen uit de sector op om baanbrekende ideeën te lanceren voor de aanleg en het onderhoud van infrastructuur in de breedste zin van het woord.

Krachtige oplossingen
Maatschappelijke problemen vragen om krachtige oplossingen. Snelheid, effectiviteit, duurzaamheid en kwaliteit voeren daarbij steeds meer de boventoon, zowel qua techniek als qua proces. Dagelijks worden innovatieve oplossingen bedacht en gebouwd.

Keteninformatiesysteem
Keteninformatiesysteem Terracaza is genomineerd voor de Infratech Innovatieprijs 2015! Terracaza wordt tijdens InfraTech 2015 in een galerij getoond met haar grote poster, toelichting en video. Zien wij u op de Infratech? 

 

 

 

 

De GWW-sector moet durven vernieuwen | 2 november 2014

In de bouwwereld kom ik steeds meer bedrijven tegen die durven te vernieuwen. Die niet kijken naar hoe ze het gisteren deden, maar hoe ze ook morgen hun geld nog kunnen verdienen. Bedrijven die flexibel zijn, die inspelen op veranderingen en die niet bang zijn het soms over een heel andere boeg te gooien. Zoals het gebruik maken van nieuwe diensten en duurzame producten.

Durf te veranderen | Terracaza

Aandacht
Bedrijven realiseren zich dat de markt verandert en spelen in op de ontwikkelingen, zoals een goede ondernemer altijd doet. Maar niet alleen de markt verandert, ook de klant van vandaag is een andere dan die van gisteren. De klant van vandaag vraagt om een product en richt zich bij de realisatie van dat product dat op een verantwoorde wijze wordt omgaan met onze omgeving. Denk daarbij aan de Co2-ladders, hergebruik van materialen en begrippen als duurzaam bouwen.

Toekomstbestendig
Als de bouw zich verder weet en met name durft te vernieuwen, dan kan ze de toekomst met vertrouwen tegemoet zien. Een innoverend bedrijf – zeker in de bouw – blijft nieuwe ontwikkelingen opzoeken, zoals bijvoorbeeld de dienst van Terracaza, en is zo op zijn toekomst voorbereid.